Vendéglátásban dolgozol? Így kezeld a stresszt természetes módszerekkel

Egy felmérésből nemrégiben kiderült, hogy a magyar munkavállalók leginkább a gyors munkatempótól, a túl sok elvárástól, illetve a tisztelet alacsony mértékétől lesz stresszes munka közben.

A Munkahelyi Stressz Felmérésből emellett az is kiderült, hogy a munkahelyi stressz leginkább a vendéglátóiparban jelenik meg hazánkban, és nagy mértékben a nőket érinti. Tény és való, hogy a vendéglátás valóban rettentően stresszes, hiszen folyamatosan azon fáradozunk, hogy valaki elégedett legyen az ételeinkkel, megy a pörgés egész nap, és a munkatársak közötti konfliktus sem ritka.

Ennek ellenére, aki beleszeret ebbe a szakirányba, annak sem kell elmenekülnie belőle, csak azért, mert számára túl stresszes. Szerencsére létezik néhány természetes stressz-levezető módszer is, melyet időnként érdemes ilyen helyzetben bevetni.

Vajon mennyi stressz érhet bennünket a vendéglátásban?

Sokunk számára rettentően nyomasztó tud lenni az, hogy egyszerre több mindent el kell végeznünk, és erre relatíve rövid idő áll a rendelkezésünkre. Gyakran a vendéglátósok ki is égnek, hiszen sokszor a felgyorsunk munkatempónak köszönhetően egész nap nincs egy szusszanásnyi idejük.

A stressz azonban hosszútávon rettentően meg tudja terhelni a szervezetünket, éppen ezért érdemes ezt a kérdést komolyan venni, hiszen ezek a stresszes élethelyzetek nagyon gyakran szoros összefüggést mutatnak az idegállapotunkkal. Ha a felfokozott munkatempó miatt egésznap idegesek vagyunk, akkor az az anyagcserénkre, az emésztésünkre, és a vérnyomásunkra és a pulzusunkra is negatív hatással lehet.

Sokan sajnos nem mernek lépni, hiszen tartanak a munkahelyük elvesztésétől, mások pedig úgy járnak be nap-mint nap dolgozni, hogy tiszta szívből utálják azt, amit csinálnak. Mégis anyagi bizonytalanságtól sokaknak vannak álmatlan éjszakái, ilyenkor pedig a legjobb megoldás valóban csak az lehet, ha elkezdünk dolgozni azon, hogy ne érjen bennünket ennyi stressz, vagy ha mégis ér, a mindennapok során, akkor azt megtanuljuk jól kezelni.

Hogyan érdemes kezelni a stresszhelyzetet?

Szakemberek véleménye szerint két dolgot lehet kezdeni egy stresszes helyzettel: Vagy megelőzni, vagy kezelni tudjuk azt. Ha azonban nem tesszük egyiket se, akkor előbb vagy utóbb bele fogunk abba fulladni. Különböző technikákkal is megtanulhatjuk azt, hogy hogyan kezeljük az ilyen szituációkat, az egyik leghatékonyabb megoldás pedig az ilyen helyzetben a három lépéses technika lehet.

Első lépésben körültekintően fel kell mérnünk a helyzetet. Tegyük fel magunknak a kérdést: Mi lehet a legrosszabb, ami megtörténhet velünk?

Ha tudjuk, hogy mi a legrosszabb, ami velünk megtörténhet, akkor próbáljunk meg arra felkészülni.

Ezt követően kezdünk el azon gondolkozni, hogy mit tehetnénk annak érdekében, hogy ez a „lehető legrosszabb” dolog mégse történjen meg. Tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy valamilyen szinten javulni tudjon a helyzet. Egy fárasztó, hosszú nap után rengeteget segíthetnek a meditációk, illetve a különböző légzésgyakorlatok is. Ezek mind-mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy egy nyugodtabb életet éljünk.

Megosztás

Még több érdekes írás, tartalom

Ételek, amelyek sokkal jobban roncsolják a fogainkat

2023. december 20.|

Mi az, amit az ember a leginkább szeret? Sokan erre kapásból azt válaszolnák, hogy enni, és bizony igazuk is van. Az étkezés ma már nem a szükségletünket elégíti ki, hanem unaloműző, sport és hobbi is